ClickCease

10 mln smartwatchów sprzedanych w III kwartale br. 45 proc. rynku dla Apple

W III kwartale bieżącego roku na świecie sprzedano 10 milionów inteligentnych zegarków, w porównaniu do 6 milionów w analogicznym okresie roku 2017 (+66,7 proc.). Analitycy Strategy Analytics szacują, że lider rynku Apple sprzedał w III kwartale 4,5 miliona zegarków Apple Watch, wobec 3,6 miliona rok wcześniej (+25 proc.), co dało 45 proc. udziału w rynku. W tym miejscu należy podkreślić, że rok temu firma z Cupertino kontrolowała 60 proc. globalnej sprzedaży smartwatchów. Spadek udziału wynika z coraz większej konkurencji na rynku. Na drugie miejsce w rankingu wskoczyła firma Fitbit, zdobywając 15 proc. rynkowego udziału dzięki 1,5 miliona sprzedanych zegarków. Co ciekawe, jeszcze rok temu ten producent nie miał w swojej ofercie tego typu urządzeń. Trzeci w zestawieniu Samsung zdobył 11 proc. udziału w rynku, wobec 10 proc. przed rokiem. To pierwszy od ponad roku wzrost koreańskiej firmy w tym segmencie, co jest zasługą nowej serii Galaxy Watch.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *